FANDOM

Színválaszték: fekete, fehér, kék, vörös, krém, füstszín, ezüst cirmos, barna cirmos, vörös cirmos, csincsilla, teknőctarka, bikolor

Ország: Németország

Bohemian rex
   A Bohém Rex eredete a német Rexhez kapcsolódik. 1947-ben született meg Berlinben az a göndör szőrű nőstény, akit a német Rex első számú ősének tartanak. A tenyésztők egy új fajtát szerettek volna kitenyészteni, de más fajtákkal is keresztezniük kellett az új típust a beltenyészet kialakulása elkerülése végett. Ez azonban a háború utáni Berlinben mondhatni, hogy lehetetlen volt, hiszen nem volt lehetséges a vasfüggönyön túli országokkal való fajtatiszta macskák cserélése, ezért a tenyésztők azokat a macskákat alkalmazták a tenyésztési programban, akik éppen a rendelkezésükre álltak. Így kerültek be a programba perzsák is. Ekkor kezdődött el a Bohém Rex története. Ugyanis a perzsák és német Rexek keresztezése által a göndör szőrért felelős recesszív gén bekerült a perzsaállományba. 1965-ben így történhetett meg, hogy a keletnémet Von Sonneck perzsatenyészetben göndör szőrű perzsa kölykök jöttek a világra. Idővel egyre több göndör szőrű perzsa látott napvilágot, közülük jelentős számban a csehszlovákiai Liberecben 1981-ben. Néhány lelkes tenyésztő új fajtát szeretett volna alapítani a göndör szőrű perzsákra alapozva. Ez azonban a korabeli vizsonyok között nagyon nehéz feladatnak bizonyult, de mégis sikerült fenntartani a fajtát. Átmeneti fajtastandardet készítettek 1991-ben, majd 1994-ben elnevezték a fajtát Bohém Rexnek, melyet a Cseh Köztársaság fővárosát, Prágát körülvevő régióról, Bohémiáról kapott. A Bohém Rex a mai napig nagyon ritka fajta, leginkább Csehország területén tenyésztik szűk körben.