FANDOM

Színválaszték: minden szín, minta és kombináció megengedett

Ország: Németország

Nincsfoto
   1930-ban Königsbergben egy orosz kék kandúrtól és egy barna angóra nősténytől két kölyök született, akik mindketten göndör szőrzettel rendelkeztek. Évekkel később, az 1950-es években Berlin utcáin ismét feltűntek göndör szőrű macskák. 1951-ben dr. Scheuer-Karpin állatorvos a kórház területén egy göndör szőrű, fekete nőstényt talált, akit hazavitt magával. Megállapította, hogy a macskának csupán puha, hullámos aljszőrzete van, fedőszőrzete nincs. A nőstényt egy közönséges német macskával pároztatta az állatorvos, de mindegyik kölyök egyenes szőrrel született. Dr. Scheuer-Karpin ki akarta deríteni, hogy a göndör szőrért recesszív gén felelős-e, ezért a göndör szőrű nőstényt egyik fiával pároztatta 1957-ben. Az alomban a négy kölyök közül kettő normál, egyenes szőrrel született, míg kettő göndör szőrzettel. Így derült ki, hogy a göndör szőrt egy recesszív gén okozza. Dr. Scheuer-Karpin egy új fajtát szeretett volna meghonosítani, de a korabeli történelmi helyzet ezt egyáltalán nem könnyítette meg. Néhány leszármazottja Dr. Scheuer-Karpin nőstényének Angliába került, ahol a Cornish Rex tenyésztési programban vettek részt, miután kiderüt, hogy a két fajta göndör szőréért ugyanaz a recesszív gén a felelős. Németországban továbbra is voltak lelkes tenyésztők, akik szerették volna fenntartani a fajtát. a tenyésztésbe bevontak egyszerű házimacskákat, perzsákat, és Devon Rexeket is. Egy német Rex nőstény (Jeanette vom Grund) 1970-ben az egyik legjelentősebb prágai kiállításon mutatta meg magát a közönségnek. 1973-ban néhány egyed Nyugat-Németország területére került. Ezután még többen próbálták terjeszteni a fajtát. 1983-ban bár a FIFé bejegyezte a német Rexet, még mindig fejlesztési stádiumban van. Németországban 2002-ben alakult meg az első fajtaszövetség.